گزارش کارآموزی بررسی حسابداری مرکز مخابرات استان فارس

دسته بندي : علوم انسانی » حسابداری
گزارش کارآموزي بررسي حسابداري مرکز مخابرات استان فارس در 100 صفحه ورد قابل ويرايش


پيشگفتار

اينجانب ................. گزارش كارآموزي خود را درمرکز مخابرات استان فارس گذرانده ام .

اين پروژه شامل گزارش ها ، و تجربياتي است که در درمرکز مخابرات استان فارس به مدت 240 ساعت کارآموزي ، ثبت شده است و مقايسه اطلاعات و تئوري هاي مختلف صورت گرفته است. ودر پايان از زحمات مسئولين درمرکز مخابرات استان فارس كمال تشكر رادارم .



مقدمه:

اگر به تاريخ بنگريم و زندگي جوامع انساني را مطالعه كنيم نيك مي بينيم يكي از مهمترين فرازهاي زندگي بشري موضوع ارتباط و چگونگي ايجاد آن بوده است اين موضوع براي مردم جوامع به ويژه حاكمان و دولت ها از اهميت خاصي برخوردار بوده است در گذشته پيام از طريق پيك هاي تيزرو و نوشتن در الواح ، مبادله مي شد و يا در زمانهاي دورتر كه پيام به صورت فوري بود با آتش افروختن دركوره وياازراه انداختن دود در روز روشن و دميدن در شيپورهاي بزرگ با ديگر طايفه ها و قبائل همسايه ارتباط بر قرار مي کردند اين ها همه حكايت از اهميت وجود ارتباط و اطلاع رساني دارد كه به عنوان يكي از جمله نيازهاي اساسي جوامع انساني به شمار مي رود بشر چون نياز داشته كه بتواند پيام را به موقع ارسال نمايد هميشه در تلاش بوده است تا بتواند ابزار و تجهيزات پيام رساني راتوسعه و تكميل نمايد تا روش برقراري ارتباط و پيام رساني آسانتر و راحت تر شوداين است كه روز به روز توانست در جهت نيل به خواسته اش که همانا پيشرفت در ابزارهاي ارتباطات و اطلاع رساني بود تندتر حركت كند تا اينكه توانست ابزارهاي نوين را جايگزين وسايل قبلي خود نمايد.

امروزه شاهد اين تحولات چشمگير و حيرت آور ارتباطات مخابراتي در جوامع جهاني هستيم وجود ارتباطات اينترنت ، ماهواره و بسياري از امكانات مدرن مخابراتي همه از پيشرفت هاي تكنولوژي و فن آوريهاي مخابراتي خبر مي دهند.

در تهيه اين پروژه سعي براين است که هنر جويان عزيز با مطالعه آن بتوانند با مخابرات استان فارس و نحوه عمليات حسابداري آن و همچنين وظايف قسمت هاي مختلف مالي اين شرکت اشنا شوند.

تعريف مخابرات

مقصود از مخابرات، انتقال و ارسال علائم و نوشته ها و تصاوير و صداها و هر گونه اطلاعات ديگر به وسيله سيم يا بي سيم ويا نور ويا هر رويه الکترو مغناطيسي مي باشد.

تاريخچه مخابرات ايران

وزارت پست و تلگراف و تلفن يکي از سازمانها ي بسيارگسترده خدماتي ، فني و تحقيقاتي و توليدي دولت ايران است که از ادغام وزارت پست ،وزارت تلگراف و شرکت تلفن ايران به وجودامده است. اين وزارتخانه با بهره گيري از نيروي دست و انديشه هزار متخصص، کارشناس ، مهندس ، کارمند و کارگر با استفاده از دستگاه هاي پيچيده مکانيکي ، الکتريکي و الکترونيکي، وظايف بسيار مهم و حساسي را در قالب سازمان و تشکيلات منظم ، در جهت رسيدن به هدف هاي کمي و کيفي بر عهده دارد.

وزارت تلگراف در سال 1255 خورشيدي تاسيس شد ونخستين وزير آن علي قلي خان هدايت ملقب به مخبر الدوله بود و وزارت پست در زمان نا صر الدين شاه به سال 1258 خورشيدي تاسيس و مسئوليت آن به امين الملک سپرده شد . سي يال بعد در سال 1288 وزارت پست با وزارت تلگراف يکي شد.

شرکت تلفن ايران در سال 1284 خورشيدي تاسيس شد و تا سال 1308 با سرمايه و مديريت شرکت خصوصي اداره مي شد و وزارت فوايد عامد بر آن نظارت داشت . در اين سال امور تلفن به موجب تصويب نامه هيات وزيران به وزارت پست وتلگراف

وا گذار شد و وزارت پست وتلگراف و تلفن تا سيس شد . پس از تشکيل وزارت پست و تلگراف و تلفن و توجه بيشتر به امور ارتباطات ، مراکز پستي و تلگرافي به تدريج افزايش يافت .




تشکيلا ت کنوني :

در سالهاي اخير فعاليتها ، وظايف و مسئوليتعاي وزارت پست و تلگراف و تلفن بسيار زياد شده به طوري که خدمات گسترده آن در روستاهاي بسيار کم جمعيت کشور نيز راه يافته است .

اکنون وزارت پست و تلگراف و تلفن داراي هفت شاخه معاونت ، شش دفتر و چندين مرکز و شرکت دولتي است .

معاونان وزير در هفت شاخه مديريت عبارتند از : معاون اداري و مالي ، معاون امور مخابراتي ، معاون امور پستي ، معاون طرح و برنامه ، معاون امور بين الملل، معاون حقوقي وامور مجلس و معاون آموزش، تکنولوژي و تمور شرکتها. شش دفتر وزارتي عبارتند از :

دفتر وزير ،دفتر روابط عمومي ، دفتر ارزشيابي و بازرسي ، دفتر حراست ، دفتر گزينش و دفتر هياتهاي رسيدگي به تخلفات اداري .

شرکتها ، سازمانها ، مراکز ، موسسات آموزشي و کارخانه جات وا بسته:

الف ) شرکتهاومراکز:

1.شرکت پست جمهوري اسلامي ايران

2.شرکت مخابرات ايران

3.شرکت پست بانک

4.شرکت فدلات هواپيمايي پيام

5.مرکزسنجش ازراه دورايران

6.اداره کل ارتباطات راديويي

ب)موسسات ومراکزآموزشي:

1.دانشکده مخابراتي

2.مرکزتحقيقات مخابرات ايران

3.مرکزآموزش شرکت پست

ج)کارخانه جات ومراکزتوليدي وابسته:

1.شرکت کارخانه جات مخابراتي ايران

2.شرکت صنايع ارتباط راه دور

3.شرکت کابلهاي شهيد قندي

4.شرکت طرح وتوسعه تلفن ايران

تاريخچه مخابرات در استان فارس

تاريخ ارتباطات مخابراتي در استان فارس، به حدود يکصد سال پيش مي رسد . در آن زمان ،خط تلگرافي بين تهران و بندر بوشهر توسط کمپاني هند شرقي کشيده شده بود. که از مسير برازجان ، کازرون ، شيراز مي گذشت و به تهران مي رسيد . در سال 1313 اولين مرکز تلفن مغناطيسي با 80 شماره تلفن در شهر شيراز نصب و راه اندازي شد اين تلفن که از نوع سيستم مغناطيسي بود، ارتباط داخلي مشترکين را فراهم مي نمود و تا سال 1338 به هزار و صد شماره رسيد . با زياد شدن شماره تلفن ها اولين اداره تلفن خودکارشهري شيراز با نصب اوليه 3000 شماره تلفن شروع به کار نمود . کل شماره هاي منصوبه در استان فارس تا زمان پيروزي انقلاب اسلامي چهل و هفت هزار شماره بود، که 25000 شماره در شهر شيراز و مابقي در شهرهاي جهرم و آباده مشغول به کار بود. با پيروزي انقلاب اسلامي تحولات عظيمي در سيستمهاي مخابراتي صورت گرفت و رشد چشمگيري در توسعه ارتباطات حاصل شد يکي از تحولات بسيار مهم که در سيستم هاي مخابراتي صورت گرفت تبديل اداره مخابرات استانها به شرکت مخابرات استانها بود که اين امردر اجراي قانون اصلاح ماده 7 قانون تاسيسات شرکت مخابرات ايران مصوب6/12/1372 وبراساس اساسنامه واحد شرکت هاي سهامي مخابرات استان هاي کشورصورت گرفت تا بر اساس،اساسنامه و مقررات مربوط به شرکت هاي دولتي اداره گردند . شرکت مخابرات فارس نيز در اجراي همين بند طي جلسه اي مورخ اول بهمن1374توسط کمسيون مشترک امور اداري و استخدامي و امور پست و تلگراف وتلفن تصويب و در تاريخ 4/11/1374به تأييد شوراي نگهبان رسيد و فعاليت هاي اين شرکت از تاريخ اول فروردين ماه 1375اغاز گرديد.

نوع شرکت

شرکت مخابرات يک شرکت خدماتي مي باشد و در حال حاضر 6مديريت مخابرات شهرستان و 17 اداره مخابرات را زير پوشش خود دارد که مستقيما زير نظر رئيس هيات مديره و مديرعامل مخابرات استان انجام وظيفه نموده ودر امور توسعه ،نگهداري ، مالي و روستايي با معاونت ها و مديران مربوط هماهنگ و در ارتباط مي باشند.

شخصيت حقوقي

شرکت داراي شخصيت حقوقي واستقلال مالي است و وابسته به شرکت مخابرات ايران است.

مدت شرکت

مدت شرکت از تاريخ تاسيس نامحدود است.

موضوع فعاليت هاي شرکت

طبق ماده 15 اساسنامه :موضوع فعاليت هاي شرکت عبارت است از تأسيس و توسعه شبکه و تأسيسات مخابرات و نگهداري و بهره برداري از ان درقالب تحقق اهداف و برنامه هاي وزارت ارتباطات و فن اوري اطلاعات و شرکت هاي مخابرات ايران و انجام وظايف و اختيارات مقرر در قانون تأسيس شرکت مخابرات ايران در حوزه استان فارس و همچنين اجراي تکاليف شرکت مخابرات ايران در مواردي که تفويض اختيارگرديده است مي باشد.

اساسنامه شرکت

اساسنامه شرکت هاي سهامي مخابرات استان هاي کشور در تاريخ 1/11/1374 به تصويب کمسيون مشترک امور اداري و استخدامي ،امور پست و تلگراف و نيز مجلس شوراي اسلامي رسيده است و در تاريخ 4/11/74مورد تأييد شوراي نگهبان واقع شده است . همچنين در تاريخ 8/11/74توسط رئيس مجلس شوراي اسلامي براي رئيس جمهور ي ارسال ودر تاريخ 11/11/1374 جهت اجرا به وزارت پست و تلگراف و تلفن ابلاغ گرديده است.


استفاده کنندگان صورت هاي مالي

1- هيأت مديره شرکت

2- مجمع عمومي شرکت

3- وزارت اقتصاد ودارايي

ارتباط مالي مراکز شرکت هاي مخابرات با توابع

در ارتباط مالي توابع با استانها موارد زير بايد ذکر گردد :

1- مبادله هر نوع کالا و ساير عمليات مالي غير پولي با ارسال برگ هاي بدهکار و بستانکارانجام شود .

2- هر ماهه کليه ميزان هاي ازمايش دفتر کل و دفاتر معين توابع بمرکز استان ارسال گردد .

3- هر سه ماه يکبار مغايرت هاي احتمالي موجود بين حسابهاي مرکز استان و توتبع بررسي و حل و فصل گردد .

4- ترتيبي اتخاذ گردد تا طبق يک برنامه زمان بندي شده کليه اسناد و صورت حسابهاي اسفند ماه توابع حداکثر تا اول ارديبهشت ماه سال بعد به مرکز استان ارسال گردد تا امکان بررسي و جمع و خرج و تلفيق ان ها با حساب هاي مرکز استان وجود داشته و نهايتا در پايان خرداد ماه سال بعد صورت مالي اساسي شرکت را جهت ارائه به بازرسي قانوني و حسابرسي امکان پذير گردد.

ارکان شرکت

1- مجمع عمومي

2- هيات مديره ومديرعامل

3- بازرس(حسابرس)

مجمع عمومي شرکت

مجمع عمومي شرکت از اجتماع صاحبان سهام مخابرات به شرح زير است:

1- وزير پست تلگراف و تلفن(رئيس مجمع عمومي)

2- رئيس هيات مديره ومدير عامل شرکت مخابرات ايران(عضومجمع)

3- اعضاي هيات مديره شرکت مخابرات ايران(اعضاي مجمع)

نکته:در صورتي که هريک از اعضاي مجمع عمومي نتواند درجلسات شرکت نمايدمعاون يا نماينده وي در جلسات شرکت خواهد کرد.

مجمع عمومي شرکت بر دو نوع است

1- مجمع عمومي عادي

2- مجمع عمومي فوق العاده

زمان تشکيل مجمع عمومي عادي

جلسات مجمع عمومي با حضور تمامي اعضاء و يا حداقل يك عضو و دو معاون رسميت خواهد يافت و كليه تصميمات با اكثر آرا معتبر خواهد بود.در جلسات يكنفر از طرف مجمع عمومي به سمت منشي جلسه انتخاب خواهد شد. شرکت مكلف است صورت جلسات مجمع عمومي صاحبان سهام را پس از امضاء بطور منظم حفظ نمايد. در مجمع به غير از آنچه كه در دستور جلسه تعيين شده تصميمي اتخاذ نخواهد شد.

مجمع عمومي عادي در خرداد ماه به دعوت رئيس هيأت مديره و مدير عامل جهت رسيدگي به تراز نامه شركت و در بهمن ماه جهت رسيدگي به بودجه شركت تشكيل مي ‌گردد و تا موقعي كه نسبت به موضوعات مندرج در دستور جلسه تصميمي اتخاذ نشده بدون احتياج به دعوت در روزهاي بعد جلسه تشكيل و ادامه خواهد يافت . دستور جلسه مجمع عمومي كه از طرف دعوت كننده تهيه شده است حداقل ده روز قبل از تاريخ انعقاد جلسه بايدضميمه دعوت نامه شود و براي اعضاي مجمع عمومي فرستاده شود.

زمان تشکيل مجمع عمومي فوق العاده

مجمع عمومي فوق‌العاده در هر موقع بنا به دعوت رئيس هيأت مديره و مديرعامل و يا با تقاضاي كتبي هر يك از بازرسان از وزير پست و تلگراف و تلفن با ذكر علت و موافقت وي تشكيل مي ‌گردد. وزير پست و تلگراف و تلفن نيز مي ‌تواند رأساً مجمع عمومي فوق‌العاده را دعوت نمايد.




وظايف و مسئوليتها

اداره دريافت ها (در آمد )

خلاصه اي از اهم وظايفي كه اين اداره به عهده داردبه شرح زيرمي باشد:

1- وصولي

2- صدور يا ليست درآمد (قبض گيري)

3- تهاتر تلفن هاي ثابت

4- استرداد تلفن هاي ثابت

5- تبديل تلفن ويژه به عادي

1- وصولي قبوض تلفن

وصولي ها دو نوع مي باشند :

وصولي هاي مشترکين شيراز

وصولي هاي مشترکين مراکز کم ظرفيت

وصولي هاي مشترکين شيراز :پس از اينکه قبض هاي تلفن توسط مشتر کين به بانک پرداخت شدبانک فيش هاي واريزي مشترکين را براي قسمت ابونمان(واحد رابط مشترکين و مخابرات ) مي فرستد قسمت ابونمان انها را بر اساس تاريخ طبقه بندي مي کند و براي واحد درامد ها مي فرستد تا سند وصولي صادر گردد.

وصولي مشترکين مراکز کم ظرفيت:اين وصولي ها در رابطه با مراكز كم ظرفيت مي باشد (يعني مراكزي كه تعداد شماره هاي آنها كمتر از 2000 تا باشد )

ابتداي هر ماه مسئول حسابداري مراكز كم ظرفيت صورتحساب بانكي ماه گذشته (صورت ريز وصولي بانک در طي يک ماه) و اعلاميه بانكي (مبلغي که بانک به اداره مخابرات حواله مي کند) و فرم 64 (توسط مسئول حسابدار تکميل مي گردد) را به اداره درآمد تحويل مي دهد در اين قسمت طبق فرم 64 مبلغ وصولي از مشتركين را در فرم تاييده نوشته و براي واحد آبونمان مراكز كم ظرفيت ارسال مي کند تا پانچ و تاييد گردد وبر اساس آن سند حسابداري صادر گردد.

2- صدوري قبوض تلفن

صدوري هانيز دو نوع مي باشند:

صدوري مشترکين شيراز
صدوري مشترکين مراکز کم ظر فيت

نکته: مشترکين مراکز کم ظرفيت و مشترکين شيراز براي ثبت صدوري فقط در نوع کد با هم متفاوت مي باشند ولي ثبت هاي انها يکي است.

قبض گيري هاي تلفن به صورت دورهاي(سيکل)انجام مي شوددر اين زمان يک ليست درامد که توسط واحد ابونمان تهيه مي شود در اختيار واحددر امد ها قرار مي گيرد که اين ليست شامل کليه درامد ها (مکالمه شهري،مکالمه بين شهري،مکالمه خارجه،ابونمان و...)ماليات و عوارض مي باشدطبق اين ليست واحد در امد ها سند صدوري را صادر مي کندو رابطه زير هميشه برقرار است.

ماليات + عوارض + درآمد ها = صورتحساب مشتركين

3- تهاتر تلفن هاي ثابت :

زماني كه مشتركين بدهي ( مبلغ قبض ها ) خود را طي سه دوره پرداخت نكنندشرکت مخا برات نامه اي براي مشترک مي فرستداگر مشترک اقدام به پرداخت بدهي خود ننمايد تلفن وي قطع و مبلغ وديعه تلفن با بدهي تلفن تهاتر مي شود و در صورتي که مبلغ بدهي بيشتر از وديعه باشد به اداره حقوقي ارجاع داده مي شود و از اين طريق باقيمانده وجه از مشترك وصول مي گردد.

4- استرداد تلفن هاي ثابت :

زماني كه مشترك تلفن ثابت(فيش و يا تلفن) تقاضاي فروش و واگذاري خط را مي نمايد ، پس از طي مراحل قانوني و تاييد عدم بدهي پول خود را دريافت مي كند.


5- تبديل تلفن ويژه به عادي :

مبلغ ثبت نام تلفن ثابت قبل از سال81 ،200000تومان بوده که اين گونه تلفن ها ويژه ناميده مي شوند بعد اين سال مبلغ ثبت نام 100000تومان اعلام شدکه اين گونه تلفن ها عادي ناميده مي شوندطبق بخشنامه موجود در شرکت از مبلغ تلفن ويژه100000تومان قابل بازگشت به مشترک است که اين امر تبديل تلفن ويژه به عادي ناميده مي شود.

ب)اداره پرداختها و خزانه

1- بخش هزينه هاي سرمايه اي

واحد انبار (حسابداري كالا):

تعريف انبارداري: انبارداري عبارتند از دريافت مواد و اقلام، نگهداري صحيح و تحويل به موقع آنها به مصرف كننده با رعايت مقررات و دستورالعمل هاي زمان به نحوي كه با اعمال كنترل دقيق از ميزان موجودي كالا در انبار و مقدار مصرف آن و نيز از انباشته شدن بيش از حد موجوديها جلوگيري شود، به عبارت ديگر انبار داري شامل سيستمهاي قرار گرفتن جنس در انبار و ايجاد روشها و اعمال مديريت كنترل موثر از زمان دريافت تا لحظه تحويل است.

امروزه انبار يك محفظه نيست بلكه عمليات آن زماني كافي و رضايت بخش است كه از دو جهت اطلاعاتي و فيزيكي مورد توجه قرار گيرد، به طور كلي انبار محل و فضايي است كه يك يا چند نوع كالا بازرگاني، صنعتي، مواد اوليه يا فرآورده هاي مختلف در آن نگهداري مي شود. به بيان ديگر محل و فضايي است كه در آن مواد اوليه براي ساخت محصولات- كالاي نيمه ساخته، محصول ساخته شده، مواد و لوازم مصرفي، قطعات يدكي و ماشين آلات ، ابزار آلات و اجناس اسقاطي نگهداري مي شود. اين نگهداري بايد بر حسب يك سيستم درست طبقه بندي باشد.




وظايف انباردار:

انبار دار كسي است كه عهده دار وظايف زير مي باشد:

1- تحويل گرفتن اجناس خريداري شده

2- صدور قبض انبار يا برگ رسيد جنس به انبار پس از تحويل گرفتن كالا

3- صدور حواله انبار هنگام تحويل دادن كالا

4- صدور فرم هاي مرجوعي، برگشت از خريد و ساير فرم هاي مشابه

5- صدور برگ درخواست خريد كالا در صورت لزوم

6- ثبت مشخصات و تعداد اجناس وارده و صادر شده در دفاتر و كارتهاي انبار

7- طبقه بندي، تنظيم و كدگزاري كالا و اجناس

8- حفظ و حراست اجناس و رعايت اصول ايمني در انبار

9- بايگاني اسناد و مدارك انبار

10- ارائه گزارشهاي مواد ناياب و كم مصرف براي اطلاع مديران

وظايف واحد انبار به شرح زير است:

1- بهادار نمودن رسيد ها

2- قيمت گذاري حواله انبار ها

3- صدور اسناد حسابداري مربوط به رسيدها و حواله ها

4- احتساب برگ بدهکار و بستانکار ارسالي از مخابرات ايران

5- احتساب برگ بدهکار و بستانکار از مخابرات استانها


واحد هزينه هاي سرمايه اي

اين واحد مسئول ثبت کردن طرح هاي سرمايه اي مي باشد و مسؤليت هاي زير را بر عهده دارد :

1- مسئوليت کنترل اسناد وارده به واحد جهت اعمال حساب

2- کنترل برگ هاي محاسباتي از نظر اعمال حساب

3- کنترل و ارسال اسناد صادره به واحد صدور چک

4- تهيه شفريه (فرم خلاصه عملکرد هر پيمان)

2- بخش هزينه هاي جاري

رويه هاي واحد خزانه داري

الف- تامين نقدينگي حساب قابل برداشت

1- انتقال مانده بانكي تمركز وجوه درامدي مخابرات به حساب خزانه داري طي درخواست ارسالي در ابتداي هفته

2- پس از انتقال و دريافت فيش از بانك صدور سند جابه جايي نقدينگي به حساب خزانه داري و تهيه جدول تسهيم نقدينگي و تهيه درخواست وجه حق السهم مخابرات فارس از خزانه داري

3- پي گيري در خزانه داري وبانك ها جهت واريز حق السهم مخابرات فارس به حساب قابل برداشت (90005 شعبه مخابرات شيراز)

4- صدور سند واريز به حساب قابل برداشت و اعلام موجودي نقدينگي به رييس اداره پرداخت ها

ب- تامين نقدينگي تكميل تنخواه استرداد سپرده ها

1- كنترل نقدينگي حساب تنخواه استرداد سپردهها

2- تهيه ليست پرداخت سپرده حسن انجام كار و سپرده انجام تعهدات به اشخاص و درخواست تكميل تنخواه استرداد سپرده از خزانه داري

3- پي گيري در خزانه داري و بانك جهت واريز به حساب 90012 و صدور سند تكميل تنخواه استرداد سپرده ها

4- بررسي اسناد و مدارك آزاد سازي سپرده ها و كنترل مفاصا حساب بيمه و دارايي و استعلام بروز از تمركز حسابها

ج- عمليات پرداخت نقدينگي

1- اخذ دستور پرداخت از رئيس اداره و اعلام شماره چك جهت حواله مميزي و فرم استعلام مطالبات و سپرده ها و كسورات دولتي

2- صدور سند حواله هاي مميزي قابل پرداخت توسط واحد ها حسابداري انبار و سرمايه اي و هزينه جاري و همچنين صدور سند استرداد سپرده ها و مطالبات و كسورات دولتي توسط واحد خزانه داري

3- صدور چك بر روي اسناد حسابداري بر اساس ارقام سند و دستور پرداخت رييس اداره

4- انجام پرفراز و تأييديه بانكي چك و كنترل نهايي توسط ناظر و مسئول خزانه داري

5- اخذ امضا چك و ثبت تأييديه بانكي در دبيرخانه

6- تحويل چك به اشخاص يا نماينده اشخاص پس از كنترل مدارك تحويل گيرنده چك و انجام مهر پرداخت بر روي چك و اخذ رسيد از دريافت كننده

7- تكميل حواله بانكي و يا فيش واريز به حساب بانك بر اساس شرح چك صادر شده و انتقال به بانك جهت واريز به حساب

8- بايگاني رسيد حواله و فيش هاي واريزي به حساب بانك

9- تحويل سند هاي حسابداري به بايگاني

د- مغايرت گيريي و گزارشات پايان ماه

1-دريافت صورت حساب بانكي مربوط به حسابهاي خزانه و قابل برداشت (9005) و تمركز وجوه سپرده (90013) و دو وجوه سپرده (90012)

2- مغايرات اوليه حسابهاي بانكي طبق دفتر بانك سيستم حسابداري با صورتحساب دريافتي از بانك

3- در صورت داشتن مغايرت با بانك پي گيري جهت دريافتن فيش واريز و يا قبض برداشت از حساب

4- پي گيري درمورد موضوع وجوه واريزي و يا برداشت از حساب بانكي و صدور سند جهت رفع مغايرت با بانك

5- عمليات مغايرت نهايي بانكي و تهيه فرم مغايرت و اعلام اقلام بازچك هاي وصول نشده و وجوه بين راهي

6- پي گيري لازم در مورد اقلام باز مغايرت ماههاي گذشته و رفع ان

7- تهيه فرم يك ( گزارش مصارف و مخارج نقدينگي ) ماهانه و فرم يك تجمعي ( از ابتدا سال تا پايان ماه جاري )

8- تهيه ليست سپرده هاي ارسالي پيمانكاران به خزانه داري به همراه تهيه يك فرم درخواست برگ بستانكاري وجوه سپرده ارسالي به خزانه داري
دسته بندی: علوم انسانی » حسابداری

تعداد مشاهده: 1383 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 100

حجم فایل:992 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: