گزارش كاراموزي شهــرداري ابهر

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
گزارش كاراموزي شهــرداري ابهر در 89 صفحه ورد قابل ويرايش

مقدمه :

در ابتداي گزارش به تفسير اهداف اين گزارش و نحوه ارائه مطالب در گزارش مي پردازيم. همانطور که مي دانيک پروژه کارآموزي در رشته حسابداري ارائه شده وبراي تمامي دانشجويان مقطع کارشناسي اخذ اين واحد اجباري است. صرف نظر از اجبار در گذراندن واحد، بايد به اين امر توجه نمود که فرصتي در اختيار دانشجويان قرار گرفته تا بتوانند با حضور در کارگاههاي عمراني، علاوه بر هماهنگ کردن آموخته هاي تئوري با کارهاي اجرايي، از تجربيات مهندسيني که چندين سال را در کارهاي اجرايي گذرانده اند نيز استفاده کنند و حتي تجربه، موقعيت و امکان حضور در ديگر کارهاي اجرايي را پس از فراغت از تحصيل به دست آورند.

در همين راستا آنچه در ادامه مي آيد حاصل حضور اينجانب در واحد عمراني شهرداري مي باشد. در جمع آوري و تکميل اين پروژه سعي بر اين بوده تا علاوه بر ذکر مراحل کار، از تجربيات مهندسين شهرداري و نيز از اطلاعات دروس تئوري مانند : روشهاي اجراي ساختمان، نقشه برداري و ساير دروس مربوطه استفاده شود. البته اين گزارش قطعاً از ضعف ها، کاستي ها و حتي خطاهايي برخوردار خواهد بود که اميدوارم با راهنمايي هاي استاد ارجمند در کاهش اين نواقص در ادامه فعاليت هاي اجرايي بکوشم.

محل کارآموزي و دامنه فعاليتها :

اينجانب دوره کارآموزي خود را در شهرداري ابهر گذراندم. شهرداري ابهر در زميني در حدود 2000 مترمربع در بلوار خرمشهر شهر ابهر واقع شده است. شهرداري از بخش هاي مختلفي تشکيل شده که هر يک از اين بخش ها وظايف خاصي را برعهده داشته و در مجموع همه ي اين بخش ها زيرنظر شهردار فعاليت مي کنند و خود شهردار نيز توسط اعضاي شوراي شهر انتخاب مي شود.

دامنه ي فعاليتهاي شهرداري مربوط به کارهاي عمراني و شهرسازي مي باشد که توسط واحدهاي مختلف از جمله : واحد عمراني، واحد شهرسازي و ... انجام مي شود.

پس از ارائه درخواست کارآموزي به بخش کارگزيني شهرداري، اينجانب به واحد عمراني شهرداري و رئيس اين واحد جناب آقاي مهندس حقاني معرفي و مشغول به کار شدم.

دامنه فعاليتهاي اين واحد بيشتر مربوط به حوزه هاي شهري مانند : کانال کشي فاضلاب، اجراي آسفالت، اجراي فضاهاي سبز، نظارت بر نحوه ي اجراي ساختمان هايي که کارفرماي آن شهرداري مي باشد، پياده کردن نقشه بر روي زمين و ... مي باشد.

از اولين روزي که در دوره ي کارآموزي مشغول به کار شدم 2 پروژه ي اصلي در دست اقدام در اين واحد وجود داشت که يکي مربوط به اجراي طرح پارک ، ترافيک و ديگري احداث محل آزمون پايه يک راهنمايي رانندگي بود. البته در طول دوران کارآموزي از پروژه هاي متعددي بازديد به عمل آمد که در ادامه شرح آنها خواهد آمد.



متره کردن نمازخانه شهرداري :

هدف :

متره کردن از روي کار براي تعيين سطح رنگ کاري شده و نوشتن صورت وضعيت قطعي در روز سه شنبه مورخ 18/1/88 به همراه مهندس ترکي براي مترکشي سطح رنگ آميزي شده ي نمازخانه به محل اعزام شديم و پس از حدود نيم ساعت و بازديد و مترکشي محل، مقدار کل سطح رنگ آميزي شده تعيين شد. پس از به دست آمدن کل سطح، اعداد به دست آمده با اعدادي که پيمان کار طرح ارائه کرده بود مقايسه شد که تفاوت چنداني نداشت و لذا پس از بازگشت به دفتر شهرداري، اقدام به نوشتن صورت وضعيت نموده تا پس از تائيد معاونت عمراني، پرداخت مبلغ قرارداد انجام شود.

متره کردن سنگ فرش و موزائيک بهشت زهرا :

هدف :

متره و برآورد سطح موزائيک کاري شده

در روز يکشنبه مورخ 23/1/88 به محل موردنظر عزيمت کرده و پس از بازديد از محل عمليات مترکشي انجام و مقدار کل کار تعيين گرديد.

بازديد از سوله ي شهرداري :

در روز دوشنبه مورخ 24/1/88 براي بازديد از سوله ي شهرداري که در حال احداث بود به محل موردنظر رفته و جزئيات اجرايي را بررسي کرديم. عمليات اجراي اين سوله از اواخر پاييز 87 آغاز شده بود و در زمان بازديد پيمانکار در حال اجراي ديوارهاي پيراموني سوله بود. پس از بررسي سوله و بازديد از کف سازي، براي تعيين عمق کف سازي و نيز عمق شن ريزي انجام شده که مطابق نقشه هاي اجرايي مي بايست در حدود cm 30 شن ريزي مي شد، به پيمان کار دستور داده شد که در نقاط مختلف کف چاله هايي کنده شده (به عمق حدود 40 – 30 سانتي متر) و صحت اجراي نقشه تائيد شود که پس از حفر چاله ها در 10 نقطه از کف و مشاهده ي عمق شن ريزي، صحت اجراي کف سازي تائيد شد. پس از اين مرحله از ديوارهاي سوله بازديد به عمل آمد که در چندين مورد به علت خارج شدن ديوار از آکس ستون ها دستور تخريب داده شد که با مقاومت پيمان کار و بنا مواجه شديم که پس از توضيحات لازم، قانع شده و مقرر گرديد که ديوار چيني مطابق نقشه و در محل موردنظر اجرا شود.







پروژه احداث پارک ترافيک :

هدف :

پياده کرده نقشه ي پارک آموزش ترافيک و اجراي آن

اولين پروژه اي که در شروع دوره ي کارآموزي اجرا کرديم، پروژه ي احداث پارک ترافيک بود. هدف از احداث اين مکان آموزش قوانين راهنمايي و رانندگي براي کودکان بود. در روز يکشنبه مورخ 30/1/88 به همراه مهندس ترکي و اماميان به محل موردنظر که در انتهاي پارک جنگلي قرار داشت رفتيم. ماموريت ما در آن روز پياده کردن نقشه و تعيين حدود زمين موردنظر بود. براي پياده کردن نقشه با استفاده از متر ابتدا ابعاد بيروني نقشه را با روش سعي و خطا و متر کردن زمين به دست آورديم. بعد از مدت حدود 2 ساعت و مترکشي هاي متوالي ابعاد بيروني نقشه را به دست آورده و چهار گوشه ي زمين را ميخ کوبي کرديم. سپس نوبت به پيدا کردن خيابان ها و ميدان نقشه رسيد. البته ذکر اين نکته ضروري است که ابعاد پلان کوچک بوده و در حدود 50 × 60 متر بوده و نيازي به استفاده از دوربين نبود که اين کار را کمي مشکل و طولاني مي کرد. بعد از پيدا کردن گوشه هاي زمين، از يک گوشه شروع کرده و با استفاده از ابعاد نقشه، فاصله ي خيابان ها از يکديگر و نيز عرض خيابان ها را تعيين کرديم. بعد از پيدا کردن ابعاد هر خيابان در روي زمين، با ميخ کوبي محل موردنظر را مشخص کرده و خيابان هاي ديگر را نيز به همين ترتيب پياده کرديم که اين کار بيش از 3 روز به طول انجاميد. براي پياده کردن ميدان دو قطرميدان را در روي زمين مشخص کرديم سپس يک ميخ فلزي داخل زمين کرده (در محل برخورد دو قطر که مرکز ميدان مي باشد) و يک ريسمان به آن بستيم.

سپس ريسمان را به اندازه شعاع دايره باز کرده و چوبي را به انتهاي آن بستيم. به اين ترتيب با حرکت دادن و کشيدن نخ و چوب دايره اي با شعاع موردنظر در روي زمين پياده کرديم در مرحله ي بعدي براي مشخص شدن محدوده ي پارک ترافيک با استفاده از ريسمان کشي حول ميخ هاي کوبيده شده در 4 گوشه ي زمين و نيز ميخ هايي که در فاصله ي بين اين نقاط کوبيده شده بود و ريختن گچ، محدوده ي اجراي عمليات خاکبرداري و زيرسازي مشخص شد. پس از خاکبرداري عمليات جدول گذاري آغاز شد. پس از چند روز و اتمام عمليات جدول گذاري، عمليات خاکريزي براي زيرسازي آغاز شد که البته به علت عدم توجه راننده ي کاميون حامل خاک، خاک هاي اضافي در محل انباشته شده بود که علاوه بر تعويق افتادن عمليات زيرسازي، باعث تخريب مقداري از جداول اجرا شده شد و براي برداشتن خاک هاي اضافي از يک دستگاه تراکتور استفاده شد تا خاک اضافي ريخته شده در مسير خيابان ها را از محل خارج کند. پس از آماده شدن مسيرها، مقداري آب توسط دستگاه آب پاش بر روي خاک ها ريخته شد تا خاک براي تراکم بهتر آماده شود و به اين ترتيب با غلطک زدن مسير خيابان ها، عمليات آسفالت ريزي آغاز شد.







پروژه احداث تپه ي آزمون پايه يکم :

هدف :

اجراي محل مخصوص براي آزمون پايه يک در تپه هاي اطراف شهر

دومين پروژه ي مهمي که در دوران کارآموزي اجرا کرديم، احداث محل آزمون پايه يکم بود که بنا به درخواست اداره ي راهنمايي و رانندگي از شهرداري براي تعيين محل مناسب و تعيين شيب موردنياز براي مسير آزمون پايه يک در تاريخ 13/2/88 به محل اعزام شديم. در روزهاي اول هدف تعيين محدوده ي محل موردنظر بود که توسط سازمان جنگلها و مراتع در اختيار اداره راهنمايي و رانندگي قرار گرفته بود و از روي نقشه هاي تهيه شده اقدام به ريسمان کشي و گچ ريزي کرديم. براي پيدا کردن محل موردنظر ابتدا با استفاده از نقشه، فاصله ي زمين را از حريم مسير جاده اي اصلي که به عنوان مبناي فاصله گذاري تعيين شده بود پيدا کرده و سپس با استقرار دوربين و استفاده ازشاخص و قرائت تارهاي بالا و پايين فواصل موردنظر را تعيين کرديم. البته براي انجام اين کار با مشکلاتي نيز برخورد کرديم از جمله حضور اهالي روستايي که در اطراف محل موردنظر بوده و نگران بودند که محل موردنظر از اراضي آنها عبور نکند که در چندين مورد درگيري لفظي بين اهالي و برخي از افراد نيز پيش آمد که البته در روزهاي بعد بنا به درخواست شهرداري افرادي از طرف نيروي انتظامي براي جلوگيري از هرگونه به درگيري در محل حاضر شدند.

پس از تعيين حدود کلي زمين موردنظر، نوبت به تعيين محل اصلي آزمون طبق مشخصات فني موردنظر راهنمايي و رانندگي بود. از جمله ي اين مشخصات طول مناسب مسير، شيب طولي مناسب شيب عرضي مناسب، عرض مسيرها و ... بود.

پس از بررسي چشمي نقاط مختلف زمين، محل مناسب که نسبت به بقيه نقاط داراي شرايط بهتري چه از لحاظ شيب مناسب و چه از لحاظ ملاحظات اقتصادي به علت کاهش هزينه هاي خاکبرداري و خاکريزي بود انتخاب شد. پس از تعيين محل، دوربين را در قسمت بلاي تپه مستقر کرديم. به علت شيب زياد تپه و محدوديت دوربين نيرو در طول مسير از دو ايستگاه استفاده کرديم. در مرحله ي اول دوربين را در بالاي تپه مستقر کرده و ارتفاع متناظر با اين نقطه را صفر درنظر گرفتيم. سپس شاخص را در فاصله ي حدود m 15 قرار داديم و ارتفاع آن نقطه را نسبت به ايستگاه اول به دست آورديم. سپس شتخص را در فاصله ي 25 متري از ايستگاه اول قرار داده و ارتفاع را قرائت کرديم و در مرحله ي بعدي شاخص رادر فاصله ي 40 متري از ايستگاه اول قرار داديم. در 20 متر انتهايي خط ديد دوربين بالاتر از شاخص قرار مي گرفت که با جا به جايي دوربين از ايستگاه اول و قراردادن آن در فاصله ي 40 متري از ايستگاه اول ( که ارتفاع اين نقطه را برداشت کرده بوديم) مشکل حل شد و ارتفاع نقطه ي انتهايي مسير نيز قرائت گرديد. البته در هر مرحله محل نقطه ي موردنظر با استفاده از ميخ هاي چوبي ميخ کوبي شد. سپس به فاصله ي 33 متر از محل ايستگاه اول به سمت چپ حرکت کرده و دوربين را در آن نقطه مستقر کرديم تا مراحل گفته شده را در مسير رفت نيز تکرار کنيم. پس از تعيين ارتفاع نقاط در هر دو مسير با استفاده از رابطه ي فيثاغورث و با داشتن طول مسير، شيب کلي راه در دو مسير را به دست آورديم که در مسير رفت شيب تقريباً برابر 12 درصد که مطابق با معيار داده شده براي شيب طولي مسير از سوي راهنمايي و رانندگي بود، به دست آمد ولي در مسير برگشت مقدار شيب حدود 10 درصد به دست آمد. بنابراين با بدست آمدن شيب هاي طولي نسبتاً مناسب در دو مسير، محل پروژه تثبيت شد. در روز بعد اقدام به تعيين عرض و طول مسيرها کرديم. به طوري که از ايستگاه مبنا که براي تعيين ارتفاع استفاده کرده بوديم، شروع کرده و با متر عرض مسيرها را که طبق مشخصات فني برابر 15 متر درنظر گرفته

شده بود تعيين کرديم. سپس با استفاده از شاخص و مستقر کردن دوربين در فاصله ي 5/7 متري از ايستگاه اول و در امتداد اين ايستگاه راستاي بيروني محور جاده را تعيين کرديم و به همين ترتيب راستاي داخلي جاده و همچنين راستاي داخلي و بيروني مسير در سمت ديگر را نيز تعيين کرده و مسير را ميخ کوبي کرديم. حال طبق نقشه ي داده شده وميخ کوبي ها دستورات لازم را به کارگرها داديم تا محل را گچ ريزي و براي اجراي زيرسازي آماده کنند.

پس از گذشت چند روز، دوباره به محل اعزام شده تا شيب نمايي قسمت برگشت مسير که کمتر از حد مجاز بود را به طور دقيق تعيين کرده و مقدار حجم عمليات خاکي براي به دست آمدن شيب مناسب را تعيين کنيم. بارديگر دوربين را مستقر کرده و اين بار شيب مسير را در فواصل کوتاه تعيين کرديم. در 15 متر اول شيب مناسب بود ولي در قسمت بعدي شيب کمي کمتر مي شد که پس از محاسبه ي شيب و اختلاف ارتفاع موردنياز تعيين شد که از فاصله ي 15 متري ايستگاه تا انتهاي مسير، به اندازه ي cm 75 اختلاف توسط خاکبرداري ايجاد شود تا شيب مناسب اجرا گردد. شيب عرضي جاده نيز با روشي مشابه تعيين گرديد. پس از تعيين مقدار خاکبرداري و درخواست از اداره ي موتوري شهرداري يک دستگاه لودر به محل اعزام و عمليات خاکبرداري آغاز شد.

پس از خاکبرداري، از سوي شهرداري ماشين آب پاش به محل اعزام شد تا مسير آب پاشي شده و براي تراکم آماده شود. پس از آب پاشي کامل مسير، با استفاده از يک دستگاه غلطک خاک به تراکم مناسب رسد. عمليات زيرسازي مسير توسط اداره ي راه سازي انجام و مسير براي ريختن آسفالت آماده شد.

پياده کردن نقشه و گودبرداري سالن اجتماعات شهرداري :

قبل از شروع هر نوع عمليات ساختماني بايد زمين محل ساختمان بازديد شده و دسترسي هاي محل به خيابان هاي اطراف و خيابان اصلي مورد بررسي قرار گيرد. در اين بررسي ها بايد دقت شود تا مشکلي از لحاظ ورود و يا خروج ماشين آلات نداشته باشيم و ضمناً جاي کافي براي مصالح موردنياز فراهم باشد. پس از بازديد محل و تعيين هندسه ي زمين و زواياي آن نوبت به پياده کردن نقشه بر روي زمين مي شود. منظور از پياده کردن نقشه، انتقال ساختمان از روي کاغذ بر روي زمين مطابق با مقياس داده شده در نقشه مي باشد که به وسيله ي وسايل خاص انجام مي گيرد به طوري که محدوده ي ساختمان، محل دقيق پي ها و ستون ها در روي زمين مشخص مي گردد. بايد دقت داشت که اين مرحله يکي از مهمترين مراحل ساخت يک پروژه ي ساختماني مي باشد که کوچکترين اشتباهات باعث ايجاد خطاهاي بزرگ مي شود از جمله ي اين خطاها :

تراز نبودن ستون ها، تغيير آکس ستون ها و به هم خوردن ابعاد تيرها و ... مي باشد که در صورت نياز بايد نسبت به تخريب ساختمان اقدام کرد.

3 ) 1320 تا 1357 دوره پهلوي :

دوم با روي کار آمدن محمدرضا شاه همچنان روال کار شهرداري به همان شکل بالغ تا 1328 ادامه يافت. به دليل مشکلاتي که در سطح شهرها وجود داشت و اينکه مردم نقش چند تني در امور شهري نداشتند دولت تصميم گرفت مجدداً انجمن هاي شهري را فعال کند وليکن به تشکيل انجمن ها ي شهري ا يک ديدگاه قدرت گرايانه و از بالا نگاه مي شد و هدف اين بود در عين اينکه انجمن هاي شهري تشکيل مي داد قدرت دولت هم تثبيت مي شود.

به همين دليل در اين قانون قدرت زيادي به انجمن هاي شهري و شهرداري داده نشد و عملاً ويژگي هاي يک نظام تمرکز گرا در قانون لحاظ شده بود. نمونه بارز اين قضيه نحوه انتخاب شهردار بود. انجمن سه نفر را به عنوان شهرداري به وسيله فرمانداري به وزارت کشور پيشنهاد مي کرد. و وزارت کشور يکي از آنان را به عنوان شهر دار تعيين مي کرد. در اين قانون نظام دو گانه انتخاب اعضا انجمن هاي شهري که در دوره رضا شاه مرسوم بود حذف شد و در يک مرحله اعضاي انجمن انتخاب مي شدند با روي کار آمدن دولتازرم آرا در سال 1329 تغييراتي در نگرش دولت نسبت به شهرداري و انجمن هاي شهري ايجاد شد. دولت سعي کرد با تدوين، قانون جديدي براي شهرداري ها انجمن هاي شهري را براساس اهداف دولت تشکيل دهد. در صورت تصويب و اجرايي شدن اين قانون انجمن شهري سابق منحل مي شدند. و انجمن هاي جديدي با اختيارات وسيعي در حد يک ايالت خود مختار تشکيل مي شدند.

چنان که مطابق قانون شهرداري هاي 1329 انجمن هاي شهري داري اختيارات وسيعي مانند عقد قراردادهاي سياسي، نظامي و بازرگاني و غيره با کشورهاي خارجي ، اجازه استخراج معادن جانور طلا و نفت با همکاري شرکت هاي خارجي و غيره بود.

طرح چنين کانوني از سوي دولت رزم آرا که در زمان وي آزادي هاي سياسي در حد محدود مي بوده به عنوان يک تضاد و آشکار با ايده هاي کاري وي به حساب مي آيد چنان که در هنگام طرح اين قانون در مجلس اقليت اعضاي جبهه ملي ايران اعتراضات را نسبت به طرح چنين لايحه اي از سوي دولت کرد.

مدل بزرگ دنيا، مي خواهند ايران، وطن عزيز ما را با تصويب اين ماده به روال خود مختاري تقسيم وبلدر قسمت هاي مورد احتياجي را تحريک به عدم اطاعت و خود سري کنند و آنها را به اندازه اي تقويت کنند که به درجه اي برسند که هر چه مي خواهند از آنها استفاده کنند. در سال 1334 مجدّداً قانوني در مورد شهرداري با عنوان «قانون شهرداري 1334» در ماده 95 تدوين شد که با تغييرات محدودي شبيه همان قانون 1331 دوره و کنترل مصدق است.

البته در مقايسه با وظايف انجمن شهر دوره دکتر مصدق ديدگاه اين دوره نسبت به تشکيل انجمن اقتدار گرايانه است زيرا در قانون 1331 يکي از وظايف انجمن بلديه اظهار نظر را جمع به موضوعاتي که از طرف مقامات دولتي ارجاع مي شده بود ولي در اين قانون اين مورد حذف شد و مشخص مي شود که بيشتر هدف از تدوين اين قانون تقويت جايگاه برنامه ريزي هاي دولت در شهر بوده تا افزايش مشارکت مردمي چون سير بعدي شکل گيري انجمن شهر بيان گرايي موضوع انتشار در سال 1345 ا تغييراتي در قانون شهرداري ها تصميم گرفته شد انجمن هاي شهري تشکيل شود.

براساس اين قانون انجمن شهر شهردار را به جاي چهار سال به مدت دو سال انتخاب مي کرد در مهرماه 1347 انتخابات انجمن هاي شهري در تهران و شهرستان ها به صورت غير متمرکز و دو مرحله اي برگزار شد. ابتدا انتخابات 131 شهر بزرگ که بيش از سيزده هزار نفر جمعيت داشتند برگزار شد و بقيه شهرها به تاريخ ديگري موکول شد. با وجود اين که انجمن هاي شهر تشکيل نشد ولي چون با ديدگاهي تمرکز گرا و از بالا به تشکيل آنها نگاه مي شد انجمن شهر در خيلي از تصميمات تابع دولت مرکزي بود.

پيروزي و انقلاب اسلامي در 22 بهمن 1357 بيشتر از آنکه بحث بر سر تقليد قانون شهرداريها باشد بحث بر سر تدويني قانوني براي تشکيل شوراها بود که طي آن ساختار شهر داري هم متحول طي شد. يکي از مباحث عمده اي که در اوايل انقلاب مطرح بود تشکيل شوراي شهر و شکل گيري نظام شورايي بود.

هدف و چگونگي تشکيل شهرداري :

شهرداري سازماني است مردمي که اداره شهرستان ابهر را به عهده دارد. مسئوليت اداره اين سازمان با شهردار است که پيش از اين با حکم وزير کشور ايران منصوب مي گرديد و در حدود سال 1307 به وجود آمد و هدف اصلي تاسيس آن حفظ منافع شهرها و ايفاي حوائج اهالي شهر نشين بود. رياست آن را رئيس انجمن بلديه که در زمان عنوان شهردار کلانتر داشت عهده دار بود. طبق قانون شهرداري در هر عمل که در طبيعت آن حداقل به پنج هزار بالغ شهرداري تاسيس مي گردد. که شهردار فعلي آقاي حسن کرامتي است و قبلاً آقايان منصور حقاني و شاپور اعلاي مقدم.

وظايف شهرداري:

1 ) ايجاد خيابان ها و کوچه ها و ميدانها و باغهاي عمومي و مجاري آب و توسعه معابر در حدود قوانين موجود؛

2 ) تنظيف و نگهداري و تسطيح معابر و انصار عمومي و مجازي آنها و فاضلاب و تصفيه قنوات مربوطه به شهر تامين آرا و روشنايي به امسال مي کند؛

3 ) جلوگيري از سد رو بر و اشتغال پياده روها و استفاده غير مجاز آنها و ميدانها و پارکها و باغهاي عمومي براي کسب؛

4 ) تهيه آب مشروب شهرها و تامين و مسائل توزيع وضع مقررات مربوطه به آن و تعيين نرخ آب در شهرها؛

5 ) تهيه محلهايي براي تخليه زباله و تفاله و فضولات ساختمان و مواد رسوبي فاضلابها و نظاير آنها؛

6 ) مراقبت و اهتمام کامل در نصب برگه قيمت بر روي اجناس و اجراي تصميمات انجمن نسبت به ارزيابي و فراواني خواروبار مواد مورد احتياج عمومي و جلوگيري از فروش اجناس فاسد و معدوم نمودن آنها؛

7 ) مراقبت در امور بهداشت ساکنين شهر و تشريک مساعي، موسسات وزارت بهداري در ابکه کوبي و تلقيح واکسن و غيره براي جلوگير از اعراض ساريه؛

8 ) جلوگيري از گيراي و واداشتتن گرايان به کار و آموزش و توسعه عمومي و غيره؛

9 ) تهيه وسائل درجه امکانات براي تاسيس موسسات فرهنگي و بهداشتي و تفاوتي مانند بنگاه حمايت مادران و نوا خانه.

پرورشگاه و درمانگاه و بيمارستان و شير خوارگاه و تيمارستان و کتابخانه و کلاسهاي با مبارزه با بي سوادي و کودستان و باغ کودکان و امکان آن و همچنين کمک به اين قبيل موسسات و مساعدت عالي به انجمن تربيت بدني و پيشاهنگي و کمک به انجمن هاي خانه و مدرسه و اردوي کار شهرداري در اين قبيل موارد و همچنين در مورد موزه ها و خانه هاي فرهنگي و زندان ؛

10 ) حفظ و اداره کردن دارايي منقول و غير منقول شهرداري وا اقامه دعوي بر اشخاص و دفاع از دعا وي اشخاص عليه شهرداري؛

11 ) انجام مداخلات شهرداري اعلم از خريد و فروش منقول و غير منقول و مقاطعه و اجاره و استيجاره پس از تصويب انجمن شهر با رعايت صلاح و صرفه و مقررات آيين نامه مالي شهرداريها؛

12 ) نظارت و مراقبت در صحت افران و مقياس ها.

13 ) تهيه آمار مربوط به امور شهر و مواليد و متوفيات؛

14 ) ايجاد غسالخانه و گورستان و تهيه وسائل حمل اموات و مراقبت در انتظام امور آنها؛

15 ) تهيه مقررات صنفي و پيشنهاد آنها به انجمن شهر و مراقبت در امور صحي اصناف و پيشه کار؛

16 ) تهيه و تعيين ميدانهاي عمومي براي خريد و فروش و توقف و رابط توليد و غيره؛

17 ) تهيه و تدوين آيين نامه براي فراواني و مرغوبيت و حسن اداره فروش گوشت و نان شهر نان شهر و اجراي آن پس از تصويب انجمن شهر؛

18 ) جلوگيري از ايجاد و تاسيس کليه اماکن که به نحوي از انحاء موجب بروز مزاحمت براي ساکنين يا مخالف اصول بهداشت در شهرهاست، شهرداري مکلف است از تاسيس کارخانه ها به کارگاه ها ، گاراهاي عمومي و تعمير گاه هاي و دکانها و همچنين مراکزي که مواد محقنه اي مي سازد و اصطبل چهاربايان و مراکز دامداري و به طور کلي تمام مشاغل و کسب هايي که ايجاد مزاحمت و سرو صدا کند يا توليد و يا عفونت و يا تجديد حشرات و جانوران نمايد جلوگيري کند و در تخريب کوره هاي آجر و گچ و آهکي ريزي و خزينه گرمابه هاي عمومي که مخالف بهداشت است اقدام نمايد و با نظارت و مراقبت در وضع دودکشهاي اماکن و کارخانه ها و سائل نقليه که کارکردن آنها دود ايجاد مي کند از آلود شدن هواي شهر جلوگيري نمايد. .

19 ) صدور پروانه براي کليه ساختمانهايي که در شهر ايجاد مي شود.

20 ) تشريک مساعي با فرهنگ در حفظ ابنيه و آثار باستاني و ساختمانهاي عمومي و مساجد و غيره؛

21 ) ساختن خيابانها و آسفالت کردن واره روها پياده روها و معابرو کوچه هاي عمومي و انهار و جدولهاي طرفين از سنگ آسفالت و امثال آنها؛

2 ) صدور پروانه کسب براي اصناف و پيشه وران، کليه اصناف و پيشه وران مکلفند براي کسب خود از شهرداري حمل پروانه کسب دريافت دارند.

23 ) وضع مقرارت خاصي براي نامگذاري معابر و نصب نام آنها و شماره گذاري امکان و نصب تابلوي الصاق اعلانات و بهره برداري و محو کردن آگهي ها از محل غير مجاز و ه گونه اقداماتي که در حفظ نظافت و زيبايي شهر موثر باشد.

24 ) پيشنهاد برقرار ي يا الغاء عوارض شهر و همچنين تغيير نوع و ميزان عوارض اعم از کالاهاي واردتي و صادراتي کشور و محصولات داخلي و غيره؛

طبقه بندي واحدهاي سازماني :

هر چند در رابطه با طبقه بندي واحدهاي سازماني در قانون شهرداريها و آيين نامه هاي مربوط به دستوالعمل خاصي اشاره شده است. معذالک در اغلب شهرداريها به منظور تقسيم کار و تسهيل در انجام وظايف محوله بر حسب حجم فعاليت عمليات اقدام به ايجاد واحدهاي اجرائي وابسته مي گردد.
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 2384 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 89

حجم فایل:1,699 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: