پروژه کارآفرینی شرکت کامپیوتر

دسته بندي : کارآفرینی » خدماتی و آموزشی
پروژه کارآفريني شرکت کامپيوتر در 69 صفحه ورد قابل ويرايش


مقدمه:

نياز به موفقيت (NEED FOR ACHIEVEMENT) يک عامل بالقوه در کارآفريني است که مي تواند باعث رشد و توسعة اقتصادي شود. نياز به موفقيت گونه اي ويژه از انگيزه به شمار مي‌آيد که شامل يک احساس دروني و قوي نسبت به موفقيت است. اين نياز برمبناي انتظار انجام کارهاي بهتر و سريع تر از ديگران يا انجام بهتر اين کارها نسبت به گذشته است. شواهد متعددي، وجود ارتباط بين سطح انگيزة موفقيت و قابليت پيشرفت يک جامعه را نشان مي دهند. اين شواهد به اين موضوع اشاره دارند که انگيزة موفقيت مي‌تواند پيشرفت اقتصادي و تکنولوژيکي را تغذيه کند و موجب گسترش آن شود

کارآفريني، مفهومي است که همراه با خلقت بشر وجود داشته است. به تعبيري ديگر، کارآفريني، کانون و مرکز ثقل کار و تلاش و پيشرفت بشر در عصر مدرنيته، تلقي مي‌شود. به زبان ساده، ”کارآفريني“ همان فرايند تاسيس و يا توسعه کسب‌وکار، برمبناي يک فکر و ايده نو است. کارآفريني، به منظور رشد و نمو در جوامع، نيازمند وجود فرهنگ خاصي است. با توجه به اهميت کليدي کارآفريني در اقتصادهاي نوين (ايجاد شرکتهاي کوچک و متوسط)،‌ کشورهاي مختلف، برنامه‌هاي مفصلي را براي بسط چنين فرهنگي در جامعه خود تدارک ديده‌اند تا بتوانند همچنان مسير رشد و پويايي‌شان را ادامه دهند. بنابراين، شناسايي عوامل موثر بر ايجاد و توسعه فرهنگ کارآفريني در جامعه و نيز ويژگيهاي منحصر به فرد کارآفرينان در سازمان شغلي يک فرد در دنياي امروزين به عنوان عنصر رشد و توسعه از ابعاد مختلف اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي محسوب مي­شود؛ به گونه­اي که عنصر کارآفريني به عنوان موتور حرکتي توليد و توسعه اقتصادي و از سويي پرورش‌دهنده و تقويت کننده روحيه سرمايه­گذاري و بهره­وري در نيروي انساني تلقي مي­شود. از همين رو مقاله حاضر نيز با ديدگاه توصيفي- تحليلي، مؤلفه­ها و عوامل تأثيرگذار بر ايجاد و توسعه فرهنگ کارآفريني در سازمانها را برشمرده و به تشريح هر يک از آنها مي­پردازد.

لذا در صدد شديم با توجه به نياز بازار و پيشرفت سريع و روزافزون علم کامپيوتر و ديجيتال در ايران و بالاخص خراسان شمالي طرحي را مبني بر افتتاح شرکت کامپيوتر در شهرستان بجنورد ثبت و فعاليت خود را آغاز کنيم و اين طرح را با تطبيق دادن اصول طرح کارآفريني کسب و کار به صورت مکتوب به مرحله اجرا درآورم.

و- ميزان اشتغال زايي طرح:

در مرحله اول ايجاد شرکت 4نفر مشغول به فعاليت ميشوند:

1)رييس شرکت و بازار ياب2)آبدارچي3)نيروي کار متخصص در سازمان جهت تعمير قطعات

4) نيروي کار متخصص جهت حضور در شعبات بابت تعمير و پشتيباني



ه- اعلام محرمانه بودن طرح:

در صورت امکان طرح به صورت محرمانه باقي مي ماند



2- خلاصه مديريتي/ اجرايي:

شرکت خدمات کامپيوتري صبا رايانه در زمينه ارائه خدمات کامپيوتري نظير تعمير و پشتيباني قطعات کامپيوتري در مردم ها و ايجاد شبکه هاي کامپيوتري بين مردم ها فعاليت خود را اغاز کرده و شرکت در يک واحد مسکوني فعاليت خود را اغاز کرده که مساحت واحد فوق 60متر مربع ميباشد از امکانات اوليه شرکت ميتوان در ساختمان فوق واحد اداري واحد تعميرات و واحد انبار و واحد مديريت را نام برد.

شرکت داراي 4نفر پرسنل تمام وقت ميباشد و هدف اصلي ان توصعه فعاليت در زمينه خدمات کامپيوتري توليد مواد اوليه توسط خود شرکت و توليد دستگاه هايATM و پشتيباني اين دستگاه ها در اينده ورفع مشکلات فعلي موجود در ان ميباشد.



*ماموريت و اهداف اصلي شرکت

هدف ما از ايجاد شرکت علاوه بر توسعه روزافزون ان قرار گرفتن در رده رقباي خود بوده و سعي بر اين مي شود که با تلاش و پشتکار بتوانيم جايگاه خود رادر ميان رقبا بالاتر ببريم.



*نوع کسب و کار :

نوع کسب و کار خدماتي بوده و نوع مالکيت شرکت خصوصي مي باشدکه در ان يک نفر به عنوان مدير عامل و يک نفر به عنوان نائب رئيس مي باشد.



*منبع سرمايه مورد نياز

سرمايه مورد نياز شرکت بالغ بر 250.000.000 ريال بوده که 50.000.000 ريال توسط کارافرين و 50.000.000 ريال توسط سهام داران و مبلغ 150.000.000 ريال بوسيله تسهيلات مردمي تشکيل مي دهد.

*اطلاعات مالي مهم از وضعيت گذشته و برنامه ريزي براي آينده

سهم شرکت در حال حاضر بالغ بر 100 سهم بوده که هدف ما بر اين اساس است که با توسعه کسب وکار و جذب مشتريان جديد و استخدام نيروهاي برجسته بتوانيم بر ميزان سهام شرکت در آينده افزوده و در جهت تشکيل يک شرکت خدماتي گسترده در شرکت و توليد مواد اوليه شرکت گام برداريم.



3- تجزيه و تحليل صنعت

الف- تجزيه و تحليل محيطي

* محيط کسب و کار



*خدمات لازم به منظور پشتيباني عمليات

خدمات لازم به منظور پشتيباني از خدمات فعلي شرکت در منطقه نميباشد و ما مجبور هستيم تا مواد اوليه خود را از طريق شهر تهران فراهم اوريم.



*خدمات و زير بناي مناسب براي کارکنان

مسلما قبل از ايجاد هر شرکت ميبايست شرايط رفاهي نظير مسکن اموزش و... را براي کارکنان و خانواده انها در نظر بگيريم که شرکت ما واحدهاي ديگر اپارتمان را به عنوان واحد مسکوني جهت رفاه حال کارکنان خود در نظر گرفته است.

* روش هاي حمل و نقلي

شرکت جهت انجام امور حمل و نقل استفاده از حمل و نقل عمومي را در نظر گرفته است.

* محل استقرار کسب و کار از نظر ضوابط زيست محيطي

بله محل استقرار کسب و کار شرکت از نظر ضوابط زيست محيطي بسيار مناسب است.



*فرهنگ (اعتقادات مذهبي ، فرهنگ مصرف ،آداب و رسوم )

*آشنايي منطقه با فرهنگ

مسلما هر کسب و کاري قبل از آغاز فعاليت خود ميبايست اشنايي کامل از فرهنگ اعتقادات باورهاي مربوطه به منطقه اي که ميخواهد فعاليت خود را در ان اغاز کند داشته باشد.



*فرهنگ منطقه ، کالا هاي توليد شده و خدمات ارائه شده

استان خراسان شمالي با توجه به اين که مردم هاي فراواني در ان مشغول به فعاليت بوده و به عنوان اقليتي با فرهنگ غني هستندمسلما پذيراي خدمات ارائه شده توسط شرکت ميباشد.

*موانع فرهنگي منطقه در ايجاد ، توسعه و ترويج کسب و کار

با توجه پيش بيني هاي انجام شده فرهنگ موجود در اين استان هيچ گونه مغايرتي با کسب و کار شرکت ندارد.



*راه اندازي کسب و کار بدون در نظر گرفتن کسب و کار:

البته تحقيق و تفحص در ارتباط با اداب و رسوم فرهنگ باورها و اعتقادات هر منطقه قبل از انجام هر کسب و کاري لازم بوده تا بتوان در ان فعاليت موفق تر عمل نموده و خوشبختانه کسب و کار شرکت ميتواند بدون در نظر گرفتن فرهنگ بومي منطقه نسبت به انجام فعاليت هاي خود اقدام نمايد.



*اقتصاد

با توجه به اين که مشتريان اصلي ما را مردم ها شامل ميشود در نتيجه ميتوان گفت مسلما مردم و ادارات داراي درامدهاي بسيار خوبي بوده و توان پاسخگويي به پرداخت هزينه هاي انجام شده توسط شرکت را دارا ميباشد و در حين شرکت سعي بر اين دارد که با انجام بهترين و با کيفيت ترين فعايت را با ارزانترين هزينه به مشتريان خود ارائه تا بتوانند همه به نفع مشتريان خود (مردم ها) عمل کرده و هم مشتريان جديدرا جذب نمايد.



* تغييرات جمعييتي

به تبع تغييرات جمعيتي نقش بسزايي در کسب و کار ما داشت به طوري که با افزايش جمعيت مردم ها موظف به توسعه شعبات خود مبني بر ارائه خدمات بهتر به مشتريان بوده و در نتيجه در راستاي اين امر خواهان خدمات هر چه بيشتر و به موقع را از شرکت جهت کسب رضايتمندي از مشتريان را وارد همچنين افزايش جمعيت جوان خود تاثير مستقيم بر شرکت داشته به طوريکه باعث افزايش نيروي فعال و کاردان و متخصص جهت پيشبرد اهداف شرکت را دارا ميباشد.





ب- تجزيه و تحليل بازار



*اندازه بازار خدمت و نرخ رشد

باتوجه به گسترش روز افزون اقتصادي و فرهنگي و علمي کشور به مراتب مردم ها نيز سعي بر ان دارند که از اين پيشرفت هاي روز عقب نمانده و در نتيجه خواهان فناوري جديد علمي و نرم افزاري و سخت افزاري در سيستم هاي کامپيوتري خود بوده که شرکت سعي بر ان دارد تا با دستيابي به اطالاعات و فن اوري روز دنيا با ارائه اين فن اوري به مردم ها همچنان مشتريان خود را محفوظ داشته.

*بررسي روند هاي بازار

به مرور زمان بازار خدمات ما رو به افزايش بوده و اين خود مديون توسعه و پيشرفت نرم افزاري و سخت افزاري قطعات کامپيوتري در تمامي ادارات و سازمان ما بويژه در مردم ها ميباشد

* بازار پتانسيل رشد و توسعه

اين بازار به دليل رقابت شديد توليدات و خدمات نرم افزاري و سخت افزاري پتانسيل رشد و توسعه را دارا ميباشد

شاخص هاي فناوري موثر بر بازار

از جمله شاخص هاي فناوري موثر بر بازار خدمات کامپيوتري ميتوان رشد اقتصادي و علمي را نام برد عوامل فصلي هيچگونه تاثير بر اين بازار نداشته برخورد مناسب ارائه خدمات سريع و به موقع سرمايه داري از جمله قوانين و مقررات موثر بر بازار خدمات ميباشد.

*ساختار بازار

*نوع بازار محصولات

بازار کسب و کار فعلي شرکت يک نوع بازار رقابتي بوده و از جمله شرکت خدماتي بسيار بزرگ روز ايران ميتوان به شرکت خدماتي و توليدي :

1) شرکت داده پرداز ايران:توليد کننده و ارائه کننده قطعات سخت افزاري نظير key bord,monitor,case را نام برد.

2) شرکت ايران سيستم: توليد کننده انواع سخت افزارها نظير mother bord کارت گرافيکي و تجهيزات مخابراتي ميباشد.

*فعالان موجود در بازار

از جمله عوامل کليدي موفقيت اين شرکت در بازار اين بوده که علاوه بر گستردگي ان در ارائه انواع خدمات تعمير و تجهيز لوازم کامپيوتري در ادارات خود توليد کننده تعدادي از مواد اوليه مورد نياز جهت ارائه اين خدمات در سازمان ها مردم ها و شرکت و ادارات ميباشند که اين امر باعث کاهش هزينه ها و در نتيجه ارائه خدمات ارزانتر به مشتريان خود گرديده است.



*بررسي رقبا

*رقباي مستقيم و غير مستقيم

ازرقباي مستقيم در بازار ميتوان به شرکت هايي که فعاليت هاي خدماتي نظير شرکت ما را انجام داده ميباشند و از رقباي غير مستقيم ميتوان فروشنده ها و تعمير کارهاي جزئي را اشاره نمود.

*تهديدات احتمالي

از جمله تهديدات احتمالي توسط رقبا جذب نيروهاي کارامد شرکت توسط وعده و وعيدهاي مالي را اشاره نمود که در زمينه برتري هاي و کاستي ها دو شرکت زير را مورد بررسي قرار ميدهيم:

1)شرکت داده پردازي ايران: که به عنوان يک شرکت دولتي مشغول به فعاليت بوده که در زمينه مديريتي کمکار عمل کرده و منابع مالي ان محدود و قيمت قطعات ارائه شده توسط اين شرکت نسبتا بالا ميباشد.

2) شرکت ايران سيستيم: به عنوان يک شرکت خصوصي فعاليت خود را اغاز کرده داراي زمينه مديريتي قوي بوده شبکه توزيع ان بسيار فعال منابع مالي بسيار خوب و قيمت قطعات ارائه شده اين شرکت نسبتا ارزان و با کيفيت ميباشد.



*توليدات يا خدمات

خدمات فعلي شرکت عبارتنداز:

1)تعمير قطعات کامپيوتر 2)برقراري سيستم شبکه و پشتيباني از ان 3)خريد قطعات کامپيوتر



*سرمايه گذاران و سهامداران اصلي :

اغلب سرمايه گذاران و سهامداران شرکت مي بايست صبادي تحصيل کرده و داراي آشنايي نسبي با فعاليت شرکت بوده البته شرکت خدماتي صبا رايانه در بدو فعاليت. فعاليت خود با سرمايه گذاري يک نفر آغازنموده و البته توان ظرفيتي پذيرش سهامداران و سرمايه گذاران داخلي ديگر را نيز دارد



* ديدگاه / چشم انداز

با توجه به هزينه ها و فعاليتهاي انجام شده و پشتکار فراوان صاحبان شرکت .اين شرکت ميتواند در آينده به عنوان يک شرکت موفق ادامه فعاليت داده و به عنوان يک رقيب شرسخت در بازار خدمات کامپيوتر مردم و ادارات و ادارات به راه خود ادامه دهد.

ابتدا شرکت کارخودرا با ارائه خدمات کامپيوتري به مردم و ادارات آغاز نموده و تصميم بر اين مي باشد که در آينده با توليد مواداوليه مصرفي خود و توليد دستگاههاي ATM و پشتيباني آنها در داخل کشور به اهداف برتر خود در آينده دست يابد.



* ماموريت

شرکت با انجام فعاليتهاي خود نياز تامين و تعمير قطعات سخت افزاري کامپيوترها ي موجود در مردم و ادارات را فراهم نمود و با حضور به موقع کارکنان شرکت . تامين قطعات و مواد اوليه با ارزان ترين قيمت و انجام کارها با بهترين کيفيت به نياز مشتريان خود پاسخ ميدهد.

*مسائل منحصر به فرد يا متمايز

عواملي چون ايجاد اطمينان توسط کارکنان شرکت در مردم و ادارات.صداقت.امانتدارينسبت به قطعاتو حسن خلق و خشرويي با کارکنان مردم و ادارات باعث گرديده به عنوان يک شرکت منحصر به فرد و متمايز از ديگر شرکتها ارائه خدمات نمايد



* اهداف اصلي

اهداف اصلي شرکت عبارتند از:

1)ايجاد رضايتمندي بيشتر در مشتريان

2)کسب درآمد بيشتر در بازار کار

3)شناساندن خود به عنوان يک شرمت برتر در بازار خدمات

4)رشد و توسعه روزافزون شرکت و رقابت با شرکتهاي بزرگ و قديمي در ايران

* تعريف موفقيت در کسب و کار

موفقيت يعني ما با اجراي هر چه بهتر تکريم مشتري مداري و ايجاد رضايتمندي کامل در مشتريان خود و انجام فعاليت هاي بزرگ ميتوان گفت به بالترين درجه موفقيت دست يافته ايم

* راهبردها خدمات ( توليد /فروش /خدمات )



شرکت صبا رايانه فعاليتهاي خود را در ابتداي امر با انجام فعاليتهاي خدماتي در مردم و ادارات آغاز خواهد نمود.اين شرکت توسط 4 نفرنيرو کار خود را اغاز کرده و توسط مديريت شرکت اداره مي شود.

*رشد کسب و کار

با گذشت زمان و افزايش نيروهاي کارآمد و جذب مشتريان جديد و افزايش توسعه فعاليت شرکت در استانهاي ديگر شرکت به سمت رشد و توسعه پيش خواهد رفت.



*راهبرد هاي دسترسي به اهداف اصلي

با استفاده جذب نيروهاي کاردان هر چه بيشتر در شرکت و آموزش آنها جهت برخورد با مشتريان و حل مشکلات خدماتي در مردم و ادارات که اين دو خود باعث جلب رضايتمندي کارمندان مردم و ادارات گرديدهو مي تواند ما را به اصلي ترين هدف خود و آن رضايتمندي مشتريان از فعاليتهاي شرکت دست پيدا کنيم.



*برنامه ها

شرکت سعي دارد با تشويق و ارائه پاداش و مزايا به کارکنان خود مراتب رضايتمندي کارمندان خود را از فعاليت در سازمان هاي طرف قرارداد شرکت فراهم آورده و با نظارت و بازرسي مکرر و مداوم از کارمندان خود نسبت به انجام فعاليت در محيط داخل و خارج از شرکت و همچنين شناساندن شرکت به مشتريان خود نسبت به پيشبردو تحقق راهبردهاي شرکت افدام نمايد







5- معرفي محصولات (کالا / خدمات)



* معرفي محصول

محصولات شرکت عبارتند از :

1)تعمير قطعات سخت افزار ونرم افزارکامپيوتر

2)برقراري سيستم شبکه در محيط دروني مردم و ادارات وبين مردم و ادارات و پشتيباني از ان

3)خريد قطعات سخت افزاري و نرم افزاري کامپيوترهاي موجود در مردم و ادارات

از ويژگيهاي بارز خدمات شرکت عبارتند از :

1) حضور به موقع کارکنان شرکت در مردم و ادارات جهت انجام وظايف

2)اجراي طرح تکريم مشتري مداري توسط کارکنان شرکت

3)ارائه خدمات با کيفيت بسيار بالا و با ارزانترين قيمت





*موارد مصرف محصولات

موارد مصرف خدمات شرکت همان مشتريان اصلي (مردم و ادارات) مي باشند.

*روشهاي معرف محصولات به مشتريان

اصلي ترين راه حل در معرفي خدمات به مشتريان ارائه خدمات به بهترين نحو .بالاترين کيفيت به مشتريان خود بوده که بهترين روش د رجهت تبليغات محسوب شده البته با استفاده از روزنامه هاي استاني و امر بازاريابي ميتوان به تبليغ خدمات خود پرداخت.

* مزيت هاي رقابتي محصولات

از مهمترين خصوصيات و ويژگي هاي بارز و نو اورانه در خدمات شرکت:

1)ابن خدمات به صورت 24ساعته در اختيار مشتريان قرار دارد

2)کارکنان شرکت در کوتاهترين زمان ممکن در محل فعاليت مشتريان حضور پيدا ميکنند

3)خدمات ارائه شده توسط شرکت داراي با کيفيت ترين نوع خدمات ميباشند

*برتري و کاستي محصول نسبت به مشابه

از جمله برتريهاي موجود در ارائه خدمات شرکت ميتوان به حسن خلق –خوشرويي-ادب و نظم و انظباط در کارمندان شرکت را اشاره نمود همچنين ارائه خدمات با قيمت پايين به مشتريان از کاستي هاي شرکت ميتوان به تامين مواد اوليه و مورد نياز که توسط شرکتهاي موجود در تهران و يا از طريق شرکت هاي خارجي تامين شود

دسته بندی: کارآفرینی » خدماتی و آموزشی

تعداد مشاهده: 1747 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 69

حجم فایل:1,685 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: