گزارش كارآموزي در شركت صوتي تصويري سروش

دسته بندي : فنی و مهندسی » برق، الکترونیک، مخابرات
گزارش كارآموزي در شركت صوتي تصويري سروش وابسته به صدا و سيما در 49 صفحه ورد قابل ويرايش

مقدمه :

در حال حاضر بيشتر خانواده هاي ايراني از انواع دوربين هاي فيلمبرداري براي ضبط لحظات و ثبت خاطره ها و وقايع جالب زندگي خود استفاده مي كنند . لحظاتي از زندگي كه برروي نوارهاي دوربين ثبت مي كنيم متعلق به ما و خانوادة ما بوده و جزء دارايي هاي معنوي ما محسوب مي شوند . ما ايراني ها به دليل اعتقادات مذهبي و سنت هايي كه داريم ، دوست نداريم تا لحظات و خاطره هاي خصوصي مان را با ديگران به اشتراك قرار دهيم ترجيح مي دهيم تا حريم خصوصي زندگي و خانواده‌مان خدشه دار نشود . در عين حال مايليم تا فيلم هاي گرفته شده در مقاطع مختلف را تدوين نموده و برخي صحنه ها را حذف كرده يا ترتيب برخي صحنه ها را تغيير داده و نيز افكت هاي زيبا را بر كليپ ها اجرا نموده و يا موسيقي متن دلخواه را به فيلم اضافه كنيم . مي خواهيم بتوانيم فيلم هاي خصوصي و خانوادگي را خودمان تدوين و ميكس كنيم.

همچنين توضيحات و تمرينات مختلفي ارائه شده كه مي تواند مارا در حل مشكلاتي كه در حين كار با 3D Studio با آن مواجه مي شويم ، كمك كند .

تاريخچه سازمان:

با درك نياز گسترش ارتباطات مردمي سازمان صدا و سيما، شركت صوتي و تصويري سروش وابسته به اين سازمان در سال 1362 پا به عرصه وجود نهاد و از همان ابتدا توليد و تكثير آثار ديداري و شنيداري و توليد آگهي هاي راديويي و تلويزيوني و ساخت و پخش برنامه هاي راديويي و تلويزيوني بصورت مشاركتي را در دستور كار خود قرار داد.

اين شركت فعاليت خود را بتدريج در زمينه هاي مهمي چون امور فرهنگي، بازرگاني، و فني توسعه بخشيد و ضمن كسب نمايندگي چند شركت بزرگ خارجي از جمله شركت سوني در ايران و خاورميانه، اقدام به تاسيس نمايندگي هاي فعال در استانهاي مختلف از جمله در استان يزد نمود.


نمودار سازماني و تشكيلات:

در حال حاضر امكانات سروش براي عرضه آخرين اطلاعات فني و كاربردي در زمينه حرفه اي و چگونگي استفاده از فناوريهاي نوين افزايش يافته و همراه با سطح بالاي كارشناسي فني و هنري در اين شركت موجب شده كه سروش به عنوان منبعي قابل اعتماد اكثر دست اندركاران فعاليتهاي صوتي و تصويري حرفه اي در بخش هاي مختلف دولتي و خصوصي مورد مشاوره قرار گرفته و سفارشات متعدد برنامه هاي صوتي و تصويري از طريق اين شركت انجام شود.

شركت صوتي و تصويري سروش يزد وابسته به صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران اكنون اين توانمندي را دارد تا ضمن پشتيباني از امور برنامه سازي راديوئي و تلويزيوني در شبكه استاني، برنامه هايي را براي پخش از شبكه هاي سراسري نيز تهيه و تدوين نمايد.

اين توانمندي طيف وسيعي از خدمت را در بر مي گيرد كه از جمله آنها مشاوره در انتخاب تجهيزات و سيستم ها، طراحي سيستم هاي صوتي و تصويري استوديويي سالن هاي كنفرانس، سينما و تئاتر و نيز واحدهاي سيار صدار يا تصوير است.


نوع محصولات توليدي يا خدمات:

سروش يزد همچنين در زمينه فروش موردي تجهيزات و سيستم ها با قيمت هاي مشخص و ثابت همراه با خدمات گسترده پس از فروش و ارائه ضمانت با مشخصات شركت هاي توليد كننده از جمله شركت سوني، ساچلر آلمان، وكانن، فعاليت دارد.

اين شركت با هماهنگي دفتر مركزي سروش تمام تجهيزات موجود در نمايشگاه مركزي اين شركت را آماده عرضه دارد. از همين روست كه فعاليت هاي برنامه سازي و توليد فيلم هاي داستاني، نماهنگ و امثال آنها در سروش يزد با بكارگيري تجهيزات پيشرفته و نيروي انساني ورزيده روند رو به رشدي را طي كرده است. اين شركت همچنين از خطوط توليد مؤسسات و شركت ها و همايش ها و سمينارها آثار ويژه اي تهيه و توليد كرده كه مايه شگفتي است.


شرح فرآيند توليد يا خدمات:

در بعد توليد برنامه هاي تصويري، شركت سروش با استفاده از امكانات انيميشن و رايانه و تجهيزات پيشرفته تدوين به توليد برنامه هاي مستند و تيزرهاي تبليغاتي پرداخته است. در بخش انيميشن كامپيوتري نيز انواع توليدات شامل تيزرهاي تبليغاتي و ميان برنامه هاي تلويزيوني با انواع تكنيك ها قابل ارائه است. تهيه عنوان بندي ها، ساخت كليپ انيميشن، زير نويس، انجام كارهاي گرافيكي از جمله اين موارد است.

اين بخش با امكانات نرم افزاري پيشرفته و بكارگيري تهيه كنندگان و كارگردانان و ساير هنرمندان متخصص و با تجربه در انواع آيتم هاي تبليغاتي، نمونه مطلوبي را ارائه مي نمايد.

مرحله 7:

وارد محيط دو بعدي شده و Y را شكل جاري قرار دهيد سپس وارد محيط حجم سازه شده و به Y حجم دهيد اين عمليات را براي تمامي اشكال تكرار كنيد به اشكال حجم داده شده اين اسامي را اختصاص دهيد Bar3,Bar2,Bar1,X,Y

مرحله 8:

بعد از اينكه به همة‌موضوعات حجم داديد ، وارد محيط ويرايشگر سه بعدي شده و سه نور را مطابق استانداردي كه در مقدمه توضيح داده ايم به صحنه اضافه كنيد . همچنين يك دوربين را به منظور مشاهدة‌ قسمت مقابل طرح در صحنه قرار دهيد و هنگام ايجاد دوربين در صحنه كليد Show Cone را فعال ( ON) نماييد

مرحله 9 :

به همة موضوعات‌، مادة RED PLASTIC را اختصاص دهيد در اين انيميشين همة موضوعات خارج از صفحه نمايش را روي فريم صفر قرار داده و كل آرم را در بيش از 30 فريم حركت خواهيم داد .

ممكن است به نظر برسد كه ساده ترين راه براي حركت دادن به موضوعات اين است كه موضوعات را برروي فريم صفر قرار داده و سپس به فريم 30 رفته و موقعيت مكاني آنها را برعكس موقعيت مكانشان در فريم صفر قرار دهيم انجام اين عمليات بيشتر از آن چه كه چاره ساز باشند ، مشكل آفرين هستند . و شما مجبور خواهيد شد وقت زيادي را روي فريم 30 بگذاريد تا تكه هاي طرح را به مسيرهاي عكس برگردانيد . يك راه حل ساده تر اين خواهد بود كه اسلايدها را روي فريم هاي صفر تا 30 كپي و سپس موضوعات را برروي فريم صفر تنظيم كنيد .

مرحله 10:

براي انجام اين كار ، وارد محيط فريم ساز شويد ، برروي كليد Track Info رفته و دكمة‌سمت راست ماوس را فشار دهيد و

اطلاعات Track Info در مورد World نشان داده مي شود البته دقت شود كه در اين جا موضوع خاصي به نام World وجود ندارد در و اقع World مجموعه‌اي است كه به آساني در اختيار شما قرار مي گيرد تا امكان اداره كردن تمام موضوعات داخل صحنه را به يك باره داشته باشيد .

مرحله 11:

برروي دكمة‌Copy‌واقع در انتهاي جعبه رفته و كليد سمت چپ ماوس را فشار داده و سپس برروي مسير بالايي ترين نقطه فريم صفر ، روي نمودار رفته (‌روي All Track) و دكمة‌ سمت چپ ماوس را فشار دهيد برروي فريم 30 يك كپي تهيه كنيد برروي كليد ok واقع در انتهاي جعبة Track Info رفته و دكمة‌سمت چپ ماوس را فشار دهيد .

مرحله 12:

اكنون تمام مشخصات فريم صفر را برروي فريم 30 كپي كرده ايد . اطمينان حاصل كنيد كه روي فريم صفر قرار داريد براي فعال شدن زاويه‌ديد اشاره گر ماوس را برروي آن برده و دكمة سمت چپ ماوس را فشار دهيد سپس برروي انتخاب Zoom Out رفته ودو مرتبه پشت سر هم دكمة چپ ماوس را بزنيد تا فضايي در اطراف آرام وجودداشته باشد .

مرحله 13:

در زاويه ديد مقابل جداگانه؛‌تكه هاي آرام را از زاوية ديد دروبين خارج سازيد

به زاوية‌ديد بالا رفته و يكي از تكه ها را به طرف دوربين حركت دهيد فواصل را براي هر موضوع تغير دهيد .

اين باعث خواهد شد كه تكه ها به صورتي تصادفي در مقابل بينندگان به پرواز درآيند.

مرحله 14:

از محو شدن كلية‌قطعات درزاوية ‌ديد دوربين ، اطمينان حاصل نماييد .

اكنون يك بار اين انيميشن را راندو كرده تا يك پيش نمايشي از اين انيميشن ايجاد شود . به پيش نمايش نگاه كنيد قطعات به خوبي به پرواز در مي آيند . امابه هنگام رسيدن به مقصد نهايي ، ناگهان مي ايستند ، در ضمن هر قطعه ، دقيقاً برروي يك خط مستقيم در حركت است .

آيا تابحال انيميشن كامپيوتري را ديده ايد و يا با خود فكر كرده ايد كه چرا اين انيميشن به نظر «‌كامپيوتري » مي رسد ؟ انيميشيني كه هم اكنون ايجاد كرده‌ايد در اين دسته از انيميشين ها قرار دارد.

در دنياي واقعي ، هيچ موجودي را نخواهيد يافت كه مستقيماً برروي يك خط صاف پرواز كند ، حركت ها هميشه ، انحناء داشته و تندي و كندي سرعت در آنها وجود دارد .همچنين وقتي كه جسمي مي ايستد ، كمي قبل از توقف سرعتش را پايين مي آورد اين حركت مستقيم وار انيميشن و ايستادن ناگهاني آن باعث مي شود كه حركت ها به نظر ساختگي و مصنوعي بيايند . خوشبختانه اين مشكلات در محيط 3D Studio به آساني حل مي شود در ابتدا كمي انحناء به مسير بدهيد براي اين كار ، مسير حركت به گرة‌(‌Vertex) جديدي نياز خواهد داشت .

مرحله 15:

دوربين و همة موضوعات را به غير از موضوع Z پنهان سازيد وارد فريم 30 شويد . فرمان Paths/Show-hide را انتخاب نموده و روي موضوعZ رفته ، كليد سمت چپ ماوس را فشار دهيد ، مسير مخصوص موضوع Z در تمام زاويه هاي ديد نمايان مي شود مسير Z را در زاوية ديدبالا Zoom in نماييد مسير را به فرم كامل در زاوية‌ديد قرار دهيد دستور Paths/Add Key را انتخاب نموده و روي قسمت وسط مسير Z‌رفته و كليد سمت چپ ماوس را فشار دهيد . در اين جا راهي براي پيدا كردن مركز مسير وجود ندارد و مي بايستي كه آنرا به صورت چشمي انتخاب كنيد .

هنگامي كه گره‌اي را در مسيري درج مي كنيد در واقع درست در همان نقطه يك اسلايد ايجاد مي شود .

بطور مثال اگر دكمة Track Info را زده و بعد از آن موضوع Z‌را انتخاب كنيد متوجه خواهيد شد كه در جعبة محاورة Track Info كليد فريم در قسمت مياني فريم 30 انيميشن ايجاد شده است قبل از ادامة‌كار از جعبة محاوره‌ Track Info بيرون بياييد و

مرحله 16:

دستور Paths/Move Key را انتخاب كرده و در حالي كه روي گرة مياني مسير Z قرار گرفته ايد كليد سمت چپ ماوس را فشار دهيد در زاويه ديد بالا ،‌گره را به سمت چپ حركت دهيد تا مسير كمي منحرف گردد .

حال ، موضوع مي بايستي كه برروي مسير منحني به حركت درآيد . دقت داشته باشيد كه اگرچه برروي فريم 30 قرار داريد اما فقط قسمت مركزي آن را تغيير داده ايد نمايش مسير براي ديدن تمام حركت انيميشن راه خوبي به نظر مي رسد . شما مي توانيد با حركت دادن گره هاي مسير ، برروي هر فريمي كه بخواهيد ، انيميشن را اصلاح نماييد .

مرحله 17:

با انتخاب فرمان Paths/Show-hide و فشار دادن كليد سمت چپ ماوس در حالي كه برروي مسير Z هستيد آن را پنهان كنيد ، حال كلية‌موضوعات را آشكار سازيد .

مرحله 18:

از عمليات بالا براي ايجاد انحراف در مسير تمام موضوعات استفاده نماييد . شما مي توانيد براي هريك از موضوعات ، گرة‌مياني را در جهت مورد نظر حركت دهيد .جهت خميدگي را براي هر موضوع تغيير دهيد در مرحلة‌بعد يك لغزنده Ease را برروي هريك از موضوعات قرار خواهيد داد . اين عمل سبب لغزش جسم به سمت موقعيت مكاني خود مي گردد . يك لغزنده را برروي محلي كه قرار است موضوع بايستد ، قرار داده تا سرعت جسم قبل از توقف كم شود .

براي روشن تر شدن مسئله ، مسير مربوط به Z‌را نمايش دهيد و بقية‌مسيرها را پنهان سازيد . نقاط قرمز روي مسير را مطالعه كنيد هر نقطه مكان موضوع را برروي يك فرم مشخص مي كند اگر نقاط در فواصل نزديك به هم قرار دارند به اين معناست كه موضوع به آرامي و بسيار نرم حركت مي كند و اگر نقاط دور از موضوع قرار گرفته باشند نمايانگر حركت تند هستند موزون و يكنواخت قرار گرفتن نقاط نيز نشانگر يكنواخت بون سرعت خواهد بود. برروي مسير موضوع Z‌ نقاط به صورتي موزون قرار گرفته اند ، پس نتيجه ميگيريم كه حركت اين انيميشن يكنواخت خواهد بود در وهلة اول حركت Z را تا قبل از ايستادن ، كم نماييد .

وارد نمودن تصاوير ساكن در پروژه

مي توانيد تصاوير ساكن موجود در كتابخانه برنامه يا ساير منابع را به پروژه خود وارد نماييد د راين تمرين از منابع موجود در كتابخانه برنامه استفاده مي كنيم

1)‌در قسمت كتابخانه ( سمت راست بالاي رابط اصلي ) پيكان فيلد كتابخانه را كليك نموده و طبقه بندي Image را انتخاب كنيد اكنون همة‌تصاوير موجوددر كتابخانه برنامه در اختيار شما قرار دارند .

2) داخل كتابخانه تصوير 101.jpg را يكبار كليك كنيد اين تصوير داخل پنجرة نمايش نشان داده مي شود به قسمت تنظيمات دقت نماييد كه برگة image بطور خودكار فعال شده و تنظيمات تصوير ساكن را در اختيار شما قرار مي دهد .

3)‌اكنون كادر تصوير 101.jpg را از كتابخانه كليك نموده و كشيده و داخل نوار افقي تدوين رها كنيد .

4)‌در قسمت تنظيمات داخل فيلد Duration برروي نماد ثانيه كليك نموده و عدد 08 را وارد كنيد تا طول اجراي اين تصوير يبا طول اجراي كليپ فيلم تقريباً يكسان باشد .

5)‌آيكن 90 درجه به راست را كليك كنيد سپس آيكن 90 درجه به چپ را كليك كنيد.

6)‌ زير قسمت Resampling option گزينة Keep aspect ratio بطور پيش فرض انتخاب شده كه باعث مي شود تا نسبت جانبي بين طول و عرض تصويرثابت و بدون تغيير بماند پيكان اين فيلد را كليك نموده و گزينة‌Fit to project size را انتخاب نماييد .
دسته بندی: فنی و مهندسی » برق، الکترونیک، مخابرات

تعداد مشاهده: 2758 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 49

حجم فایل:82 کیلوبایت

 قیمت: 29,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: